Mostní konstrukce
Zrealizovali jsme desítky nových mostních konstrukcí na silnicích, dálnicích i železnicích. V referencích najdete také odborně provedené opravy a dílčí renovace stávajících mostů.

Modernizace mostu ev. č. 209-011a Nové Sedlo - Loket
Objednatel: Krajská správa a údržba silnic Karlovarského kraje, p.o.
Termín realizace: 04/2024 – 11/2024
Nadjezd přes dálnici D6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem. Po demolici původního mostu jsme na stejném místě postavili most nový. Nová mostní konstrukce je založena na velkoprůměrových pilotách dlouhých 25 m. Opěry a křídla jsou monolitické. Nosná mostní konstrukce je tvořena prefabrikovanými předpjatými železobetonovými nosníky a spřahující deskou.

Napojení silnice II/322 na D35 MÚK Dašice – mostní objekty
Objednatelé: Metrostav Infrastructue a.s., Chládek a Tintěra, Pardubice a.s., PORR a.s.
Termín realizace: 10/2022 – 08/2024
Součástí novostavby silnice II/322, která slouží jako přivaděč na D35 MÚK Dašice, proběhla výstavba opěrné zdi u okružní křižovatky, most přes řeku Loučná, podchod přemosťující stezku pro cyklisty a pro pěší a most přes Kostěnický potok.

D3, O311 Třebonín - Kaplice nádraží - mostní objekty
Objednatel: Metrostav Infrastructure a.s.
Termín realizace: 09/2022 – 02/2024
V rámci stavby D3, 0311 Třebonín – Kaplice nádraží jsme realizovali výstavbu 2 nových obloukových nadjezdů a jednoho rámového dálničního mostu.

III/01011 Zápy, most ev. č. 01011-1 přes dálnici D10 před obcí Zápy
Objednatel: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o.
Termín realizace: 11/2022 – 09/2023
Popis: Most se nachází v extravilánu v blízkosti městysu Zápy a převádí komunikaci III/01011 přes dálnici D10.
Demolice stávajícího mostu proběhla za úplné uzavírky dálnice D10. Nový most je tvořen monolitickými základy, opěrami a křídly. Ocelové nosníky byly osazeny za celkové uzavírky levého/ pravého pásu dálnice D10. Betonáž spřažené desky a příčníků proběhla bez omezení provozu dálnice.

Strenice most
Objednatel: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o.
Termín realizace: 07/2022 – 11/2022
Oprava komunikace s ohledem na zvýšení bezpečnosti provozu a zkvalitnění technického stavu stávající silnice III/27225a v úseku opravy. Komunikační řešení je provedeno s ohledem na výškové a směrové uspořádání stávajícího stavu. V rámci výstavby byla provedena demolice stávajícího mostu a vybudována nová nosná konstrukce – železobetonový rám. Most je založen plošně. Dále byly provedeny hydroizolace, monolitické římsy, mostní zábradlí, zásypy na předpolích a dlažby z lomového kamene v korytě potoka a vozovky.

Rekonstrukce mostu přes trať v ulici Sazečská
Objednatel: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Termín realizace: 04/2022 – 10/2022
Předmětem stavby byla kompletní rekonstrukce mostu v intravilánu obce. Stavba obsahovala výměnu izolací, mostních závěrů, provedení nových monolitických říms a nové vozovkové souvrství v délce 100 m. Všechny viditelné plochy spodní i vrchní stavby byly celoplošně sanovány. V rámci rekonstrukce byla odstraněna levá krajní řada prefabrikovaných nosníků. Ostatní nosníky byly zachovány a sanovány. Vyrovnávací vrstva byla kompletně odstraněna a byla nahrazena novou železobetonovou deskou spřaženou s původní konstrukcí. Na obou nových římsách bylo provedeno ocelové zábradlí výšky 1,1 m. Mostě obsahuje novou technologickou lávku k převedení plynovodu přes železniční trať.

Rekonstrukce mostu 0135-3 u Kyjic
Objednatel: Ústecký kraj
Termín realizace: 09/2022 – 08/2023
Most se nachází v extravilánu mezi obcemi Vrskmaň a Vysoká Pec a převádí komunikaci III/0135 přes čtyřprodovou silnici I/13.
V rámci realizace proběhla demolice, která zahrnuje odstranění stávající mostní konstrukce v celém rozsahu s výjimkou stávajících pilot. Nový most je spřažený ocelobetonový o 1 poli, založený hlubinně na velkoprůměrových pilotách. Součástí stavby byla realizace přeložky vodovodu formou řízeného protlaku pod silnicí I/13.

K Barrandovu lávka
Objednatel: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
Termín realizace: 02/2022 – 05/2022
Rekonstrukce stávající lávky za pomoci frézování asfaltových ploch, reprofilace vodorovných ploch sanační maltou, protikorozní ochrana ocelových konstrukcí vícevrstvým nátěrem, repase a PKO stávajícího zábradlí.

Uhříněves lávka
Objednatel: Hlavní město Praha
Termín realizace: 02/2022 – 09/2022
Lávka se nachází v intravilánu městské části Praha 22 – Uhříněves. Lávka pro pěší a cyklisty sestává z mostního objektu, propojujícího chodníku a odvodnění. Most je o jednom poli, s horní mostovkou, spřažený. Délka mostu je 33,5 m. Jedná se o integrovaný ocelobetonový rám s navazujícími rovnoběžnými železobetonovými křídly. V rámci stavby bylo doplněno veřejné osvětlení.

Chilská most
Objednatel: TSK hl. m. Prahy, a.s.
Termín realizace: 05/2021 – 10/2021
Rekonstrukce mostu spočívala ve výměně říms za nové monolitické s límcovým prefabrikátem, nového zábradlí na krajních římsách a dodání nových zábradelních svodidel na vnitřních římsách a zakrytí zrcátka kompozitním roštem.

Štěpařská lávka
Objednatel: TSK hl. m. Prahy, a.s.
Termín realizace: 09/2021 – 12/2021
Rekonstrukce lávky spočívala v sanaci spodní stavby a nosné konstrukce, odhalení kotevní oblasti a v kontrole kotev předpínací výztuže, odstranění mostního svršku a jeho nahrazení novým s výjimkou zábradlí, které bylo demontováno a po opravě mostovky namontováno. Byla provedena nová hydroizolace z NAIP s pečetící vrstvou, nová pochozí vrstva z LA, oprava trubiček odvodnění izolace, nové mostní závěry a sanace stávajících ložisek.

Hořice most
Objednatel:SMP CZ, a.s.
Termín realizace: 07/2019 – 02/2021
15 polový trámový most z prefabrikovaných nosníků se spřahující železobetonovou mostovkou. Opěry a pilíře jsou založeny na velkoprůměrových pilotách. Účelem mostu je převedení silnice I/35 přes pozemní komunikace (silnici III/3267, ulici Janákovu a účelovou cestu), železniční trať č. 041 (Hradec Králové – Turnov) a menší vodní tok Chvalinský potok. V rámci této akce jsme prováděli monolitické konstrukce spodní stavby.

D11 – Hradec Králové – Smiřice mosty
Objednatel: Metrostav Infrastructure a.s.
Termín realizace: 10/2019 – 11/2021
V rámci stavby bylo provedeno šest stavebních objektů. SO 201 – Most přes polní cestu v km 94,64; SO 203.1 – Most přes větev 5 v km 95,252; SO 220 – Most na silnici III/32438 v km 91,540; SO 222 – Most na místní komunikaci v km 92,956; SO 224 – Most na silnici III/3253 v km 96,899; SO 153.1.2 – Přístupy na pozemky P9.1 K.Ú. Světí. U všech objektů byly zhotoveny železobetonové monolitické konstrukce mostu včetně doplňujících konstrukcí a konstrukčních částí.

Rokycany lávka
Objednatel: Město Rokycany
Termín realizace: 02/2021 – 09/2021
Lávka pro pěší vedoucí přes řeku Klabavu. Pro stavbu nové lávky byla nutná demolice stávající ocelové lávky. Nosná konstrukce je tvořena příhradovou konstrukcí s dolní mostovkou. Spodní stavba je tvořena dvěma železobetonovými opěrami s hlubinným založení na mikropilotách. Byla zhotovena ocelová nosná konstrukce, která je tvořena jedním prostým polem o rozpětí 40,5 m, která byla na stavbu převezena a osazena v jednom kuse. Pochozí plocha mostovky byla opatřena přímopochozí izolací.

Trať Veselí nad Lužnicí– Doubí mosty
Objednatel: STRABAG Rail a.s.
Termín realizace: 04/2020 – 08/2022
Modernizace trati v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí. Při stavbě 5 mostů – most SO52-20-1, most SO 52-20-03, most SO 52-20-05, most-nadjezd SO 52-22-03, most-nadjezd SO 52-22-04 pro železniční trať – jsme prováděli monolitické nosné konstrukce, izolace, římsy a záchytný systém (zábradelní a mostní svodidla, zábradlí)

Ústí n. Labem – Střekov most
Objednatel: STRABAG Rail a.s.
Termín realizace: 06/2019 – 11/2020
Oprava trvalého mostu převádějícího železniční trať přes místní komunikaci v ul. Střekovské nábřeží, řeku Labe, silnici I/30, železniční trať Lovosice–Děčín a místní komunikaci v ul. Na Větruši. V rámci oprav byly provedeny zemní práce, ubourání stávajících říms a kabelových žlabů, vybourání stávajících odvodňovačů a svislých svodů, očištění všech pohledových ploch a horní plochy spádového betonu tlakovou vodou, oprava povrchů podpěr a nosné konstrukce a povrchu spádového betonu, sanace betonových povrchů nosných konstrukcí a podpěr, zhotovení nových železobetonových říms, opěrných zdí z gabionů a vodotěsné izolace, osazení nových odvodňovačů včetně svislých svodů, frézování povrchu spádového betonu, montáž zábradlí a protidotykových zábran, překrytí zrcadla mostů na střekovské straně kompozitními podlahovými rošty.

Negrelliho viadukt – rekonstrukce
Objednatel: STRABAG Rail a.s.
Termín realizace: 07/2017 – 11/2020
Důvodem rekonstrukce byl havarijní stav mostní konstrukce, nevyhovující stav železničního svršku a zastaralost trakčního vedení včetně sdělovacího, zabezpečovacího a silnoproudého zařízení. Negrelliho viadukt má charakter liniové železniční stavby. Viadukt je tvořen z celkem 15 mostních objektů. Protože je most kulturní památkou, jeho rekonstrukce probíhala pod přísným dohledem památkářů. Při rekonstrukci nejprve probíhali bourací práce, při nichž byly obnaženy stávající klenby. Následně byla na rub kleneb dána pojistná izolace, překrytá propustným zásypem z mezerovitého betonu, na kterém je samostatná deska mostovky s římsami a NAIP izolací žlabu kolejového lože.
Prohlédněte si i jiné stavby realizované naší společností
Sanace betonu »